- Dank erhalten: 86
Elvis: The Jungle Room Session (180g Vinyl)
- Danny
-
- Abwesend
- Flaming Star
-
.....When FTD decided this year to release vinyl editions of some of their CDs I was more than delighted - when I heard JRS was to be the next vinyl release my anticipation was palable. For four days the parcel remained unopened, I wouldn't dare look at it until I could give it the time it deserved, and in that first moment of opening I was delighted. This is the proper size for music. Keep your coasters, I don't want 'to drink music - I want to feast on it from a sturdy vinyl tray.
Time to examine the cover. The pale cream suggests white text an bordering that has been allowed to fade over time. Beautiful full size pictures of the Jungle Room. Can't wait for the pictures of Elvis, imagine the candids that must be placed within that double sleeve? Oh, the gates of Graceland and a jumpsuit display - must be on the inner sleeves then! No, the Jungle Room, racquetball court sitting area and Elvis' record player. The delight starts to fade and I look at that jumpsuit display: the racquetball court from a few years ago, neither new nor old enough to do the trick. It's quickly turning from an artefact to artifice. The final nail in the coffin of delight in it's presentation is something so small the obsessive may not notice, but nails are often small. There on the back is "Elvis" in the font used on the front, but enlarged and I think enlarged is the word - a cut and paste job from the front cover without sufficient resolution for it to be crisp. Instead it's blurred with pixelated edges, I would call it amateur but the amateur cover designers I have seen would shudder to present something that's simply shoddy.
Time to listen and you can't beat the sound of proper physical music; deep rich tones that only vinyl can give? No, dull and flat. If music can be cut and pasted from silicon to vinyl this sounds as if it has been and, excuse the synesthesia, sounds "pixelated"......What's new alone ist the poor quality of the sound.....I myself love these sessions, and I'm one of those Elvis fans who devours the '70s material and I am a fan of vinyl, but this release is a poor tribute to both......The vinyl will be carefully stacked away and perhabs never listened again.....
Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.
- Roqui
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 177
The vinyl will be carefully stacked away and perhabs never listened again.
welch trauriger ausblick
.....aber andererseits schont das die platte
Niemand hat die Absicht eine Mauer zu errichten!
- User gelöscht
-
- Besucher
-
Nun, der Rezensent ist offensichtlich ein Schwachkopf. So das.Bin sehr erstaunt über die positiven Meinungen hier zu der Jungle-Room-LP. Im neuen "Man & The Music"-Magazin hat's einen einseitigen Review, und dessen Tenor ist ein gänzlich anderer. Wie das?
- Herbi
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 55
..im prinzip geht es doch aber um den inhalt der auf einer CD oder einer LP drauf ist oder !? ..deshalb gebe ich mich mit der CD zufrieden und verzichte auf die LPs !!Für den Fall, dass man sammelt, mag das zutreffen. Mir persönlich erschließt sich der Sinn darin allerdings nicht. Warum sollte ich eine 12 x 12 cm CD behalten, wenn ich eine größere, vor allem aber umfangreichere und sinnlich viel schönere Variante bekommen kann?
- Roqui
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 177
du kaufst doch aber auch gerne mal irgendwelchen schrott, den du schon x-mal im regal hast, woll?..im prinzip geht es doch aber um den inhalt der auf einer CD oder einer LP drauf ist oder !? ..deshalb gebe ich mich mit der CD zufrieden und verzichte auf die LPs !!
Niemand hat die Absicht eine Mauer zu errichten!
- Lonegan
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 224
Sobald "Boulevard" und "Moody Blue erscheinen, haben die Leute den Kram ja auch wieder auf CD. Also, so what?..im prinzip geht es doch aber um den inhalt der auf einer CD oder einer LP drauf ist oder !? ..deshalb gebe ich mich mit der CD zufrieden und verzichte auf die LPs !!
- User gelöscht
-
- Besucher
-
Findest du?..im prinzip geht es doch aber um den inhalt der auf einer CD oder einer LP drauf ist oder !
- Herbi
-
- Forums Mafia
-
- Vincent-The-Falcon
-
- ECB-Mitglied
-
- Dank erhalten: 275
oh mann...
- Herbi
-
- Forums Mafia
-